Aktivitäten pro Jahr
- 20 Ergebnisse
Suchergebnisse
-
Kyoto University
Alexandra Schurz (Gastforscher*in) & Mark Peterson (Projektmitglied)
1 Feb. 2025 → 28 Feb. 2025Aktivität: Gastaufenthalt (outgoing) › Forschung
-
The effect of audio-visual enrichment for elementary school EFL
Alexandra Schurz (Vortragende*r) & Shona Whyte (Autor*in)
17 Okt. 2024Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
Université Côte d'Azur
Alexandra Schurz (Gastforscher*in)
1 Sept. 2024 → 30 Sept. 2024Aktivität: Gastaufenthalt (outgoing) › Forschung
-
English AVENUES: Audio-Visual ENrichment Used in Elementary School
Alexandra Schurz (Vortragende*r)
9 Mai 2024Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
-
Universitat de Barcelona
Alexandra Schurz (Gastforscher*in) & Elsa Tragant (Projektmitglied)
8 Mai 2024 → 11 Mai 2024Aktivität: Gastaufenthalt (outgoing) › Projektorganisation
-
Second Language Teacher Education
Julia Hüttner (Organisator*in), Christiane Dalton-Puffer (Organisator*in), Angelika Rieder-Bünemann (Organisator*in), Barbara Mehlmauer-Larcher (Organisator*in), Helen Heaney (Organisator*in), Manuela Schlick (Organisator*in), Tatjana Bacovsky (Organisator*in), Julia Pittenauer (Organisator*in), Alexandra Schurz (Organisator*in) & Daniela Weitensfelder (Organisator*in)
15 Sept. 2022 → 17 Sept. 2022Aktivität: Wissenschaftliche Veranstaltungen › Organisation von ...
-
Implicit and Explicit Grammar Knowledge of Young EFL Learners: The Case of Austria and Sweden
Alexandra Schurz (Vortragende*r)
23 Nov. 2021Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
Instructed and out-of-class English and the impact on implicit and explicit knowledge: The case of Austrian and Swedish ESL learners
Alexandra Schurz (Vortragende*r)
16 Aug. 2021Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
Michigan State University
Alexandra Schurz (Gastforscher*in)
Aug. 2021 → Dez. 2021Aktivität: Gastaufenthalt (outgoing) › Forschung
-
Seeing the big picture: Teacher-reported accuracy-based and fluency-based instruction in Austria, France and Sweden
Alexandra Schurz (Vortragende*r) & Marion Coumel (Vortragende*r)
30 Juni 2021Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
Learning grammar through gaming? Spare time English and its effect on implicit and automatized grammar knowledge
Alexandra Schurz (Vortragende*r)
30 März 2021Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
Interview on grammar teaching research within CIRCLE (Current inquiry and research conversations in language education)
Alexandra Schurz (Invited speaker) & Marion Coumel (Invited speaker)
9 März 2021Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
-
Karlstad University
Alexandra Schurz (Gastforscher*in)
1 Nov. 2019 → 20 Dez. 2019Aktivität: Gastaufenthalt (outgoing) › Andere
-
From Classroom to Home: Blurry Borders between L2 English Learning Environments and their Impact on the Development of Explicit and Implicit Grammatical Knowledge
Alexandra Schurz (Vortragende*r)
26 Aug. 2019Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
The development of implicit and explicit grammatical knowledge in home and school contexts: A case study of Austrian learners of English
Alexandra Schurz (Vortragende*r)
27 Mai 2019Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
Who cares about accent? Implicit and explicit attitudes to phonetic variation in English among technical and humanities students
Alexandra Schurz (Vortragende*r)
26 Okt. 2018Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
Moving along the scale from naturalistic to instructed L2 learning: exploring the impact of the learning environment on the construction of implicit and explicit grammatical knowledge
Alexandra Schurz (Vortragende*r)
22 Aug. 2018Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
From Classroom to Home: Blurry Borders between L2 English Learning Environments and their Impact on the Development of Explicit and Implicit Grammatical Knowledge
Alexandra Schurz (Vortragende*r)
26 Mai 2018Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
Do Rules Really Rule? Implicit and Explicit Grammatical Knowledge of Swedish Learners of English
Alexandra Schurz (Vortragende*r)
12 Apr. 2018Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
Implicit and Explicit Grammatical Knowledge: A Case Study of Swedish Learners of English
Alexandra Schurz (Vortragende*r)
7 Sept. 2017Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science