Aktivitäten pro Jahr
Aktivitäten
- 30 Vortrag
- 30 Ergebnisse
Suchergebnisse
-
Inspired by “greenfluencers": Young peoples’ exposure to greenfluencers, compensatory green beliefs, and consumption behavior
Ariadne Neureiter (Vortragende*r) & Jörg Matthes (Vortragende*r)
8 Aug. 2024 → 11 Aug. 2024Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
An eye-tracking study: Perceptions of executional greenwashing in advertising and the impact of greenwashing literacy
Ariadne Neureiter (Vortragende*r), Sophie-Catherine Schröter (Vortragende*r), Jörg Matthes (Vortragende*r) & Manina Biermayer (Vortragende*r)
20 Juni 2024 → 24 Juni 2024Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
What we do, and what we should do: An umbrella review of recent advertising research
Jörg Matthes (Vortragende*r), Alice Binder (Vortragende*r) & Ariadne Neureiter (Vortragende*r)
14 März 2024 → 17 März 2024Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
The role of consumers' environmental knowledge on perceived greenwashing: a multi-method design.
Ariadne Neureiter (Vortragende*r), Marlis Stubenvoll (Vortragende*r) & Jörg Matthes (Vortragende*r)
4 Juli 2023 → 6 Juli 2023Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
The influence of green ads beyond brand outcomes: Beliefs in the fulfillment of climate goals, environment knowledge, and support for green ad regulations.
Ariadne Neureiter (Vortragende*r), Helena Knupfer (Vortragende*r) & Jörg Matthes (Vortragende*r)
25 Mai 2023 → 29 Mai 2023Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
Angry tweets - How uncivil and intolerant elite communication affects political distrust and political participation intentions through negative emotions.
Melanie Saumer (Vortragende*r), Kateryna Maikovska (Vortragende*r), Ariadne Neureiter (Vortragende*r), Anna Cepelova (Vortragende*r), Hendrik van Scharrel (Vortragende*r) & Jörg Matthes (Vortragende*r)
25 Mai 2023 → 29 Mai 2023Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
"Do you practice what you preach?" The effects of celebrities' pro-environmental messages on social media on young adults' pro-environmental behavior.
Luis Quesada Baena (Vortragende*r), Alice Binder (Vortragende*r), Ariadne Neureiter (Vortragende*r) & Jörg Matthes (Vortragende*r)
25 Mai 2023 → 29 Mai 2023Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
Die Entwicklung der Werbeforschung in den letzten 10 Jahren: Ein Umbrella Review.
Jörg Matthes (Vortragende*r), Alice Binder (Vortragende*r) & Ariadne Neureiter (Vortragende*r)
2023Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
Implicit perceptions of green airline ads: The impact of greenwashing literacy.
Ariadne Neureiter (Vortragende*r), Sophie-Catherine Schröter (Vortragende*r), Jörg Matthes (Vortragende*r) & Manina Mestas (Vortragende*r)
2023Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
The influence of green ads beyond brand outcomes: Beliefs in the fulfillment of climate goals, environmental knowledge, and need for green ad regulations
Ariadne Neureiter (Vortragende*r), Helena Knupfer (Vortragende*r) & Jörg Matthes (Vortragende*r)
Okt. 2022Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
A dark shade on environmental signalling? The effects of dark triad personalities on environmentally friendly travel behavior
Kim Dana Löhmann (Vortragende*r), Kim Dana Löhmann (Vortragende*r), Julia Martin (Vortragende*r), Michael Granzer (Vortragende*r), Melanie Saumer (Vortragende*r), Ariadne Neureiter (Vortragende*r) & Jörg Matthes (Vortragende*r)
Okt. 2022Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
Does the content even count? Effects of peripheral social media profile cues on perceived greenwashing, brand attitudes, and intentions to share fashion instead of buying
Ariadne Neureiter (Vortragende*r), Alice Binder (Vortragende*r) & Jörg Matthes (Vortragende*r)
Okt. 2022Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
All the news that is fit to print? Reporting on a victim’s character during a crisis
Daniel Laufer (Vortragende*r), Sabine Einwiller (Vortragende*r) & Ariadne Neureiter (Vortragende*r)
Sep. 2022Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
“Their presence is fake, their influence is real”: Effects of CGI influencers on health behavior
Melanie Saumer (Vortragende*r), Ariadne Neureiter (Vortragende*r), Veronika Gataric (Vortragende*r), Édua Mária Varga (Vortragende*r) & Yupu Liu (Vortragende*r)
Aug. 2022Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
Coping with greenwashed ads. Greenwashing perceptions, eco-label confusion, and the willingness to pay more
Jörg Matthes (Vortragende*r), Ariadne Neureiter (Vortragende*r) & Jens Seiffert-Brockmann (Vortragende*r)
Aug. 2022Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
The COVID-19 infodemic at your fingertips. Reciprocal relationships between COVID-19 in-formation FOMO, bedtime smartphone news engagement, and daytime tiredness over time
Kevin Koban (Vortragende*r), Ariadne Neureiter (Vortragende*r), Anja Stevic (Vortragende*r) & Jörg Matthes (Vortragende*r)
26 Mai 2022 → 30 Mai 2022Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
From social media diet to public riot? Engagement with 'greenfluencers' and young social media users' environmental activism
Helena Knupfer (Vortragende*r), Ariadne Neureiter (Vortragende*r) & Jörg Matthes (Vortragende*r)
Mai 2022Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
The COVID-19 infodemic at your fingertips. Reciprocal relationships between COVID-19 information FOMO, bedtime smartphone news engagement, and daytime tiredness over time
Kevin Koban (Vortragende*r), Ariadne Neureiter (Vortragende*r), Anja Stevic (Vortragende*r) & Jörg Matthes (Vortragende*r)
Mai 2022Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
Effects of false and compensation greenwashed claims in airline advertising: A moderated mediation model
Ariadne Neureiter (Vortragende*r), Arina Grosul (Vortragende*r), Veronika Nemcova (Vortragende*r), Melanie Saumer (Vortragende*r) & Jörg Matthes (Vortragende*r)
Mai 2022Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
The Way We Use Social Media Matters: A Panel Study on Passive Vs. Active Social Media Use, News Avoidance, and Affective Polarization
Jörg Matthes (Vortragende*r), Andreas Nanz (Vortragende*r), Ruta Kaskeleviciute (Vortragende*r), Florian Reiter (Vortragende*r), Isabelle Freiling (Vortragende*r), Ariadne Neureiter (Vortragende*r), Marlis Stubenvoll (Vortragende*r), Sebastian Edward Sherrah (Vortragende*r), Sarah Juricek (Vortragende*r), Atika Aisyarahmi Munzir (Vortragende*r) & Iara Noronha dos Reis (Vortragende*r)
Mai 2022Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
I am young, why should I vaccinate?" How empathetic and aggressive communication on social media impact young adults' attitudes toward COVID-19 vaccination
Jaroslava Kanková (Vortragende*r), Sofia Darovskikh (Vortragende*r), Elena Shargina (Vortragende*r), Melanie Saumer (Vortragende*r), Ariadne Neureiter (Vortragende*r) & Jörg Matthes (Vortragende*r)
Mai 2022Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
Rethinking the persuasion knowledge model in the social media world: Does a like or follow reshape the model?
Alice Binder (Vortragende*r), Ariadne Neureiter (Vortragende*r) & Mira Mayrhofer (Vortragende*r)
2022Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
Advocating green consumption: Environmental compensation claims in advertising, perceived greenwashing, and boycotting as well as buycotting intentions.
Ariadne Neureiter (Vortragende*r), Marlis Stubenvoll (Vortragende*r) & Jörg Matthes (Vortragende*r)
2022Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
Emotionally connected: Longitudinal relationships between fear of COVID-19, smartphone online self-disclosure, and psychological health
Jörg Matthes (Vortragende*r), Kevin Koban (Vortragende*r), Ariadne Neureiter (Vortragende*r) & Anja Stevic (Vortragende*r)
Aug. 2021Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
“It's too much”
Jörg Matthes (Vortragende*r), Ariadne Neureiter (Vortragende*r), Anja Stevic (Vortragende*r) & Selina Noetzel (Vortragende*r)
Mai 2021Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
Comparing the effects of greenwashing claims in environmental airline advertising: Perceived greenwashing, brand evaluation, and flight shame
Ariadne Neureiter (Vortragende*r) & Jörg Matthes (Vortragende*r)
März 2021Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
Trust in science, perceived media exaggeration about COVID-19, and social distancing behavior.
Ariadne Neureiter (Vortragende*r), Marlis Stubenvoll (Vortragende*r), Ruta Kaskeleviciute (Vortragende*r) & Jörg Matthes (Vortragende*r)
2021Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
Sustainable flying? The effects of greenwashed claims in airline advertising on perceived greenwashing, brand outcomes, and flying attitudes
Ariadne Neureiter (Vortragende*r), Melanie Hirsch (Vortragende*r), Jörg Matthes (Vortragende*r) & Brigitte Naderer (Vortragende*r)
Mai 2020Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
Fight or flight: How advertising for air travel triggers moral disengagement
Marlis Stubenvoll (Vortragende*r) & Ariadne Neureiter (Vortragende*r)
Mai 2020Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
Gamifying Public Relations: A New Pathway Towards Stakeholder Engagement
Jens Seiffert-Brockmann (Vortragende*r), Wolfgang Weitzl (Vortragende*r) & Ariadne Neureiter (Vortragende*r)
Mai 2019Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science