Projekte pro Jahr
Persönliches Profil
Forschungsinteressen
Bildung/Akademische Qualifikationen
Applied Linguistics, Habilitation, The discourse of CLIL classrooms, Universität Wien
Datum der Bewilligung: 10 Juni 2005
English Historical Linguistics, PhD, The French influence on Middle English Morphology. A corpus-based study of derivation., Universität Wien
Datum der Bewilligung: 2 März 1992
Externe Posten
Research Fellow, University of Jyväskylä
15 Sept. 2012 → 17 Feb. 2013
visiting professor, Karl-Franzens-Universität Graz
März 2008 → Juli 2008
Fingerprint
- 1 Ähnliche Profile
Kooperationen und Spitzenforschungsbereiche der letzten fünf Jahre
-
Strategietrainingseffekte bei mündlicher Produktion in CLIL
1/04/23 → 31/03/27
Projekt: Forschungsförderung
-
ADiBe: CLIL for All: Attention to Diversity Bilingual Education
1/09/18 → 31/08/21
Projekt: Bildungsförderung
-
Building disciplinary literacies in Content and Language Integrated Learning
Hüttner, J. (Hrsg.) & Dalton-Puffer, C. (Hrsg.), 2024, Routledge, Taylor & Francis. 222 S. (Routledge Series in Language and Content Integrated Teaching & Plurilingual Education).Veröffentlichungen: Buch › Sammelband › Peer Reviewed
-
Introduction: The conceptualisation of disciplinary literacies in CLIL
Dalton-Puffer, C., Hüttner, J. & Nikula, T., 28 Juni 2024, Building Disciplinary Literacies in Content and Language Integrated Learning. Routledge, S. 1-26 (Routledge Series in Language and Content Integrated Teaching & Plurilingual Education).Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
-
Learner repair during task-based peer interactions in an EMI classroom: a case study of a marketing class in a Chinese higher education setting
Chen, X., Dalton-Puffer, C. & Zeng, C., 2024, in: Journal of Multilingual and Multicultural Development. 45, 6, S. 2282-2299 18 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Open Access
Aktivitäten
-
Entwicklungslinien: Forschung zum Lehren und Lernen von und in Fremd- und Zweitsprachen in Österreich
Christiane Dalton-Puffer (Vortragende*r), Julia Hüttner (Vortragende*r) & Ute Smit (Autor*in)
18 Dez. 2024Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
ÖGSD Nachwuchstagung 2024
Daniele Polizio (Organisator*in), Katrin Hofmann (Organisator*in), Karen Schramm (Wiss. Berater*in), Christiane Dalton-Puffer (Wiss. Berater*in), Julia Hüttner (Wiss. Berater*in) & Michaela Rückl (Wiss. Berater*in)
5 Apr. 2024 → 6 Apr. 2024Aktivität: Wissenschaftliche Veranstaltungen › Organisation von ...
-
Second Language Teacher Education
Julia Hüttner (Organisator*in), Christiane Dalton-Puffer (Organisator*in), Angelika Rieder-Bünemann (Organisator*in), Barbara Mehlmauer-Larcher (Organisator*in), Helen Heaney (Organisator*in), Manuela Schlick (Organisator*in), Tatjana Bacovsky (Organisator*in), Julia Pittenauer (Organisator*in), Alexandra Schurz (Organisator*in) & Daniela Weitensfelder (Organisator*in)
15 Sept. 2022 → 17 Sept. 2022Aktivität: Wissenschaftliche Veranstaltungen › Organisation von ...