Projekte pro Jahr
Persönliches Profil
Kompetenzen im Bereich der Ziele für nachhaltige Entwicklung (UN SDGs)
2015 einigten sich UN-Mitgliedstaaten auf 17 globale Ziele für nachhaltige Entwicklung (Sustainable Development Goals, SDGs) zur Beendigung der Armut, zum Schutz des Planeten und zur Förderung des allgemeinen Wohlstands. Die Arbeit dieser Person leistet einen Beitrag zu folgendem(n) SDG(s):
Fingerprint
- 1 Ähnliche Profile
Kooperationen und Spitzenforschungsbereiche der letzten fünf Jahre
Projekte
- 3 Abgeschlossen
-
SOLVINC: Solving intercultural conflicts with international students
Schwab, S., Resch, K. & Knapp, M.
1/11/18 → 31/10/20
Projekt: Bildungsförderung
-
European STudent Engagement Project
Schrittesser, I., Resch, K., Knapp, M. & Hoyer-Neuhold, A.
1/09/18 → 28/02/21
Projekt: Bildungsförderung
-
ENGAGE STUDENTS: Promoting social responsibility of students by embedding service learning within HEIs curricula
Schrittesser, I., Resch, K., Knapp, M. & Hoyer-Neuhold, A.
1/09/18 → 31/08/21
Projekt: Bildungsförderung
-
Overcoming the theory-practice divide in teacher education with the ‘Partner School Programme’. A conceptual mapping
Schrittesser, I., Resch, K. & Knapp, M., 2024, in: European Journal of Teacher Education. 47, 3, S. 564-580 17 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Open Access -
Taking the Lead for Campus-Community-Partnerships in Austria
Fahrenwald, C., Resch, K., Rameder, P., Fellner, M., Slepcevic-Zach, P. & Knapp, M., Aug. 2023, in: Frontiers in Education. 8, 1206536.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Open Access -
How do universities recognise student volunteering? A symbolic interactionist perspective on the recognition of student engagement in higher education.
Resch, K., Knapp, M. & Schrittesser, I., 2022, in: European Journal of Higher Education. 12, 2, S. 194-210 17 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Open Access
-
Challenges in doing longitudinal multi-cohort transition research as a practice for studying students’ educational pathways in the school reform evaluation project NOESIS
Tamara Katschnig (Vortragende*r), Mariella Knapp (Vortragende*r), Corinna Geppert (Vortragende*r) & Michaela Kilian (Vortragende*r)
9 Sept. 2020Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
-
Service Learning & Student Engagement Winter School
Mariella Knapp (Organisator*in)
17 Feb. 2020 → 21 Feb. 2020Aktivität: Wissenschaftliche Veranstaltungen › Organisation von ...
-
"... dass mein Kind dort gut aufgehoben ist" - Schule aus Elternsicht: elterliche Erwartungen hinsichtlich des schulischen Auftrages, der Elternarbeit und Einbindung in die Schule
Mariella Knapp (Vortragende*r) & Michaela Kilian (Vortragende*r)
9 Nov. 2019Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public