Working on Inclusive Identities, Intersectionality & Diversity in Teacher Education (WIIIDE)

  • Kleinlein, Eva Verena (Projektleiter*in)
  • Proyer, Michelle (Projektmitarbeiter*in)
  • Jovanović Milanović, Olja (Projektmitarbeiter*in)
  • Sæther, Elin (Projektmitarbeiter*in)
  • Pesonen, Henri Valtteri (Projektmitarbeiter*in)
  • Nikolić, Luka (Projektmitarbeiter*in)
  • Mohamad, Dima (Projektmitarbeiter*in)
  • Radulović, Lidija (Projektmitarbeiter*in)
  • Mutavdžin, Dejana (Projektmitarbeiter*in)
  • Schweiger, Hannes (Projektmitarbeiter*in)
  • Thalhammer, Julia (Assoziiertes Projektmitglied)

Projekt: Forschungsförderung

Projektdetails

Abstract

The WIIIDE project is a Circle U. 2023 seed-funded project engaged in the diversity and intersectionality of teacher identity. The mission of the WIIIDE network is to share information about teachers' multiple identities and to initiate activities to explore them. We are eager to increase the visibility of the topic and its importance for teacher educators.

Projektergebnis

- 3-day workshop with teachers, headmasters, board of education, students & researchers in Belgrade, Serbia
- Plenary Discussion at the ECER Conference 2024 in Cyprus
- Online Final WIIIDE Outreach Event in October 2024
- Comprehensive literature review on teacher identity and diversity
- Presentation of WIIIDE at the Circle U. Semester Meeting at the University of Vienna
KurztitelWIIIDE
StatusAbgeschlossen
Tatsächlicher Beginn/ -es Ende1/12/2330/11/24

Projektbeteiligte

UN-Ziele für nachhaltige Entwicklung

2015 einigten sich UN-Mitgliedstaaten auf 17 globale Ziele für nachhaltige Entwicklung (Sustainable Development Goals, SDGs) zur Beendigung der Armut, zum Schutz des Planeten und zur Förderung des allgemeinen Wohlstands. Die Arbeit dieses Projekts leistet einen Beitrag zu folgendem(n) SDG(s):

  • SDG 4 – Hochwertige Bildung
  • SDG 10 – Weniger Ungleichheiten
  • SDG 16 – Frieden, Gerechtigkeit und starke Institutionen
  • SDG 17 - Partnerschaften zur Erreichung der Ziele

Schlagwörter

  • Inclusive Identities
  • Teacher Education
  • Intercultural Education
  • Diversity
  • Transformation
  • Reflecting on Teacher Identities in an Inclusive and Intersectional Perspective

    Eva Verena Kleinlein (Vortragende*r), Luka Nikolić (Vortragende*r), Dima Mohamad (Vortragende*r) & Rory McDaid (Invited speaker)

    27 Aug. 2024

    Aktivität: VorträgeVortragScience to Science

  • University of Belgrade

    Eva Verena Kleinlein (Gastforscher*in), Michelle Proyer (Projektmitglied), Olja Jovanović Milanović (Projektmitglied), Elin Sæther (Projektmitglied), Henri Valtteri Pesonen (Projektmitglied), Lidija Radulović (Projektmitglied), Julia Thalhammer (Projektmitglied), Luka Nikolić (Gastforscher*in), Dima Mohamad (Projektmitglied) & Dejana Mutavdžin (Projektmitglied)

    16 Juni 202419 Juni 2024

    Aktivität: Gastaufenthalt (outgoing)Projektorganisation