Digital game-based learning with “Internet Hero”: A game about the internet for children aged 9–12 years

Titel in Übersetzung: Digitales spiel-basiertes Lernen mit "Internet Hero": Ein Spiel über das Internet für Kinder zwischen 9 und 12 Jahren

Gerhild Bauer, Daniel Martinek, Simone Kriglstein, Günter Wallner, Rebecca Wölfle

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Konferenzband

Abstract

Currently 98% of children aged 6-13 use the Internet at home, 52% of them use
it daily or several times a week (Medienpädagogischer Forschungsverbund Südwest
2012b). Internet Hero is a game aimed at increasing the digital literacy of
children and preparing them to safely navigate the Internet. It teaches minors to
be consciously aware of the dangers of links, online forms and phishing-mails to
protect them from exploitation. In a playful context the game raises awareness
for the potential dangers they may face by using the Internet and explains generally
how the Internet works. The game was implemented in Adobe Flash and
Unity3D. Its elements are preloaded in the background to avoid long loading
times. The goal of this game is to increase the ability of the younger generation to
safely and adequately use Internet-technologies and to get a feeling for the dos
and don’ts of the medium.
Titel in ÜbersetzungDigitales spiel-basiertes Lernen mit "Internet Hero": Ein Spiel über das Internet für Kinder zwischen 9 und 12 Jahren
OriginalspracheEnglisch
TitelContext Matters!
UntertitelExploring and Reframing Games and Play in Context
Redakteure*innenKonstantin Migutsch
ErscheinungsortWien
Herausgeber (Verlag)New Academic Press
Seiten148-161
Seitenumfang14
ISBN (Print)978-3-7003-1864-4
PublikationsstatusVeröffentlicht - 2013
VeranstaltungFuture and Reality of Gaming, Vienna Games Conference, F.R.O.G. 2013 - Rathaus, Vienna, Österreich
Dauer: 27 Sept. 201329 Sept. 2013

Konferenz

KonferenzFuture and Reality of Gaming, Vienna Games Conference, F.R.O.G. 2013
Land/GebietÖsterreich
OrtVienna
Zeitraum27/09/1329/09/13

ÖFOS 2012

  • 1020 Informatik

Fingerprint

Untersuchen Sie die Forschungsthemen von „Digitales spiel-basiertes Lernen mit "Internet Hero": Ein Spiel über das Internet für Kinder zwischen 9 und 12 Jahren“. Zusammen bilden sie einen einzigartigen Fingerprint.

Zitationsweisen