Educating Teachers—Reflectivity Through a Polish-Austrian Lens

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed

Abstract

In my paper I will refer to Danuta Gabryś-Barker’s research in language teacher education and analyse language teacher education in Austria against the background of some crucial issues raised by Gabryś-Barker (e.g., the role of practice, the novice teacher’s attitudes, mentors, etc.). Moreover, I will raise the question in how far multilingualism, another component of Gabryś-Barker’s sci- entific work, can (or should) be part of the professional development of language teachers.

OriginalspracheEnglisch
TitelResearching Second Language Learning and Teaching from a Psycholinguistic Perspective
ErscheinungsortCham
Herausgeber (Verlag)Springer
Seiten259-272
Seitenumfang14
ISBN (elektronisch)978-3-319-31954-4
ISBN (Print)978-3-319-81163-5
DOIs
PublikationsstatusVeröffentlicht - 2016

Publikationsreihe

ReiheSecond Language Learning and Teaching

ÖFOS 2012

  • 602007 Angewandte Sprachwissenschaft
  • 503032 Lehr- und Lernforschung

Fingerprint

Untersuchen Sie die Forschungsthemen von „Educating Teachers—Reflectivity Through a Polish-Austrian Lens“. Zusammen bilden sie einen einzigartigen Fingerprint.

Zitationsweisen