Investigating the role of plurilingual pre-service language teachers’ psychological landscape in their learning-to-teach process

Titel in Übersetzung: Untersuchung zur psychologischen Prädisposition von mehrsprachigen Lehramtsstudierenden im Professionalisierungsprozess

Lena Cataldo-Schwarzl (Korresp. Autor*in), Orly Haim, Eva Vetter

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed

Abstract

This cross-national study investigates the role of the plurilingual identity and the psychological landscape, i.e. the psychological disposition of pre-service language teachers in their learning-to-teach process. Thirty multilingual pre-service teachers from Israel and Austria participated in the study (15 from each country). Data sources included language portraits and in-depth semi-structured interviews. Drawing on ecological perspectives, data were analysed qualitatively utilising content analysis. Predominant themes were identified suggesting that pre-service teachers’ plurilingual identity is closely intertwined with their psychological landscape, influencing a wide array of professional development dimensions of their learning-to-teach process.

Titel in ÜbersetzungUntersuchung zur psychologischen Prädisposition von mehrsprachigen Lehramtsstudierenden im Professionalisierungsprozess
OriginalspracheEnglisch
Seiten (von - bis)361-383
Seitenumfang23
FachzeitschriftLanguage, Culture and Curriculum
Jahrgang36
Ausgabenummer3
DOIs
PublikationsstatusVeröffentlicht - 2023

ÖFOS 2012

  • 602007 Angewandte Sprachwissenschaft

Fingerprint

Untersuchen Sie die Forschungsthemen von „Untersuchung zur psychologischen Prädisposition von mehrsprachigen Lehramtsstudierenden im Professionalisierungsprozess“. Zusammen bilden sie einen einzigartigen Fingerprint.

Zitationsweisen