Kritisches Denken im islamischen Religionsunterricht: Empirische Befunde aus der Perspektive islamischer Religionslehrkräfte

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed

Abstract

The promotion of critical thinking of children and adolescents is a crucial factor in the curricula of the Austrian education system, not least in religious education. The empirical study presented here collects and analyses the goals, attitudes, and approaches to this aspect voiced by Islamic religious education teachers in group discussions. Their experiences and orientations regarding the promotion of students’ reflectivity and ability to make judgements are evaluated with a view to religious education impulses.

Titel in ÜbersetzungCritical Thinking in Islamic Religious Education
OriginalspracheDeutsch
Seiten (von - bis)121-143
Seitenumfang23
FachzeitschriftÖsterreichisches Religionspädagogisches Forum (ÖRF)
Jahrgang32
Ausgabenummer2
DOIs
PublikationsstatusVeröffentlicht - 18 Nov. 2024

ÖFOS 2012

  • 603219 Praktische Theologie

Schlagwörter

  • critical thinking
  • Islamic religious education
  • Islamic religious education teachers
  • muslim pupils
  • reflectivity and ability to make judgements

Fingerprint

Untersuchen Sie die Forschungsthemen von „Kritisches Denken im islamischen Religionsunterricht: Empirische Befunde aus der Perspektive islamischer Religionslehrkräfte“. Zusammen bilden sie einen einzigartigen Fingerprint.

Zitationsweisen