“Now get out your Schulübungshefte!”: Translanguaging behaviors of teachers in Austrian upper secondary CLIL and EFL classrooms.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed

Abstract

This study
▪ reviews previous research on translanguaging behaviors of teachers in English as a
Foreign Language (EFL) and Content and Language Integrated Learning (CLIL) classes.
▪ provides a taxonomy of communicative functions of teacher-initiated episodes of
translanguaging.
▪ reveals differences in teacher translanguaging behavior between CLIL and EFL contexts.
▪ suggests that teacher-initiated translanguaging can be used as a pedagogical tool.
OriginalspracheEnglisch
Aufsatznummer2
Seiten (von - bis)12-21
Seitenumfang10
FachzeitschriftCELT Matters
Jahrgang4
PublikationsstatusVeröffentlicht - 15 Dez. 2020

ÖFOS 2012

  • 602008 Anglistik

Fingerprint

Untersuchen Sie die Forschungsthemen von „“Now get out your Schulübungshefte!”: Translanguaging behaviors of teachers in Austrian upper secondary CLIL and EFL classrooms.“. Zusammen bilden sie einen einzigartigen Fingerprint.

Zitationsweisen