Aktivitäten pro Jahr
Originalsprache | Englisch |
---|---|
Seiten (von - bis) | 868-885 |
Seitenumfang | 18 |
Fachzeitschrift | Policy Futures in Education |
Jahrgang | 21 |
Ausgabenummer | 8 |
Frühes Online-Datum | 14 Juni 2022 |
DOIs | |
Publikationsstatus | Veröffentlicht - Nov. 2023 |
ÖFOS 2012
- 503001 Allgemeine Pädagogik
Aktivitäten
- 1 Vortrag
-
The implications of the Quality-of-Life Movement for education and the exemplary case of the OECD PISA Wellbeing Framework
Denis Francesconi (Vortragende*r), Nazime Öztürk (Autor*in) & Evi Agostini (Autor*in)
10 Sept. 2024Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Auszeichnungen
-
School for Quality of Life. Policy, practice and theory for a quality of life approach in European school systems (SQoL).
Francesconi, Denis (Empfänger*in), 1 Juli 2018
Auszeichnung: Stipendium
-
Are We Talking about Green Skills or Sustainability Competences? A Scoping Review Using Scientometric Analysis of Two Apparently Similar Topics in the Field of Sustainability
Montanari, S., Agostini, E. & Francesconi, D., 25 Sept. 2023, in: Sustainability (Switzerland). 15, 19, S. 1-25 25 S., 14142.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Open Access -
Pädagogik(en) des guten Lebens im Zeichen der Zeit
Öztürk, N., Francesconi, D. & Agostini, E., 2023, in: Zeitschrift für praktische Philosophie. 10, 1, S. 263-284 22 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Open Access -
Ripensare l’ambiente educativo come luogo di appartenenza e di costruzione di valori
Baldini, M., Ricciardi, M., Francesconi, D. & Casasola, G., 30 Mai 2022, in: Formazione & Insegnamento. 20, 1, S. 976-984 9 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Open Access