Sexuality and Consumption: Intersections and Entanglements

Mario Keller (Herausgeber*in), Johann Karl Kirchknopf (Herausgeber*in), Oliver Kühschelm (Herausgeber*in), Karin Moser (Herausgeber*in), Stefan Ossmann (Herausgeber*in)

Veröffentlichungen: BuchSammelbandPeer Reviewed

Abstract

In western societies today, it goes almost without saying that sex and consumption are closely related. On the one hand, there is a plethora of commercial goods and services that shape sexual desires, and practices. On the other, there are scarcely any products or services that do not lend themselves to sexually charged advertising and mass media communication. This volume focuses on forms of hybridization of these equally suggestive notions.
OriginalspracheEnglisch
ErscheinungsortOldenburg
VerlagDe Gruyter
Seitenumfang247
ISBN (Print)9783110747546
DOIs
PublikationsstatusVeröffentlicht - 1 Aug. 2022
VeranstaltungSexuality and Consumption – 18th Century to 21st Century - Universität Wien, Wien, Österreich
Dauer: 23 Nov. 201824 Nov. 2018

Publikationsreihe

ReiheWerbung - Konsum - Geschichte
Band4

ÖFOS 2012

  • 601029 Sozialgeschichte
  • 601028 Geschlechtergeschichte
  • 601022 Zeitgeschichte

Schlagwörter

  • Sexualität
  • Konsum

Zitationsweisen