The Option of No-Purchase in the Empirical Description of Brand Choice Behaviour

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/Sammelband

Abstract

In this paper an analysis is conducted in order to identify empirical regularities of non-buying behaviour and it is found that switching from a no-purchase to a certain brand is proportional to the market share of this brand. Switching from a brand to the no-purchase option is observed to be different. A model is proposed to describe switching behaviour between brands including a no-purchase state from market shares only.
OriginalspracheEnglisch
TitelData Analysis and Decision Support, Festschrift für Wolfgang Gaul
Redakteure*innenD. Baier, R. Decker, L. Schmidt-Thieme
ErscheinungsortBerlin
Herausgeber (Verlag)Springer
Seiten323 - 334
Seitenumfang12
ISBN (elektronisch)978-3-540-28397-3
ISBN (Print)978-3-540-26007-3
DOIs
PublikationsstatusVeröffentlicht - 2005

ÖFOS 2012

  • 502052 Betriebswirtschaftslehre

Fingerprint

Untersuchen Sie die Forschungsthemen von „The Option of No-Purchase in the Empirical Description of Brand Choice Behaviour“. Zusammen bilden sie einen einzigartigen Fingerprint.

Zitationsweisen